מאסטר קובני…בשביל מה? אני כבר עברתי את זה..

תמיד יש מה עוד ללמוד.

פעמים רבות אני מזמין בנות ובנים לשיעור מאסטר קובני ומקבל תגובה מוזרה כגון : "אני כבר סיימתי קובני" או "קובני זה למתחילים"- אז יש לי הפתעה בשבילכם ! יש עוד המון מה ללמוד ,הרבה איפה להשתפר והסגנון הקובני ממש לא פשוט !

לצערי הרב ברוב מועדוני הסלסה בארץ הרמה שנחשבת למאסטר קובני מסתפקת בתרגילים הקבועים ברואדה ואולי פה ושם איזה קשירה או אלמנט מעניין. ומכאן גם נובעת הטעות המכוערת שטוענת שקובני=רואדה (מעצבן אפילו לרשום את זה!)  אבל זה כבר נושא אחר לבלוג..

יש עוד הרבה מעבר !

אנחנו בלטינגייט משתדלים להביא לרמת המאסטר את האלמנטים, לימוד הסטייל והערך המוסף של הסגנון הקובני,
מי שמגיע לשיעורים יודע שנדיר ללמוד תרגיל בפעם השניה.. תמיד יש עוד , תמיד משהו חדש..
ברמה זאת , אנחנו כל הזמן מחדשים ומנסים להביא זוויות חדשות לריקוד.

בנוסף כל אחד ממדריכי הסלסה בלטינגייט פונה בלימוד סלסה קובנית ל"אזור" אחר של הסגנון-
לדוגמא אור פילוס נוטה ללמד את הסגנון הסטייל ושורשי הסלסה הקובנית (סון,אפרו קובני וכו')
אני (אורן) לדוגמא מעדיף ללמד אלמנטים,תרגילים ווריצאיות , בנוסף גם ירין ועמיר לוקחים את השיעורים למחוזות אחרים ומרתקים.. ההמלצה שלי – תגיעו לשיעור אחד לפחות של כל מדריך ותוכלו להבין איזה סוג של שיעור מושך אתכם יותר (ואולי כולם מרתקים או אף אחד..)

תמיד יש מה עוד ללמוד.

תמיד יש מה עוד ללמוד.

מה כבר אפשר לחדש ברמת המאסטר שלא לומדים בכל הרמות ?

תוכן של שיעורי המאסטר לא יכול להיכנס במערך השיעורים הרגיל בעיקר בגלל עומק הדברים והרצון שלנו כמדריכים לספק הסבר מקיף ועמוק לגבי עולם הסטייל,עומקי הסגנון והאלמטים המסובכים.
ברמה 5 לדוגמא רוב התלמידים רוצים לצאת עם "עוד תרגיל" או "עוד אלמנט".. אבל במאסטר אנחנו מחפשים את העומק ואת הקשה יותר (וגם רמת התלמידים יותר גבוה ומאפשרת ללמד תרגילים ואלמטים קשים יותר)

כששואלים אותי "כמה כבר אפשר להתעמק? כבר עברנו על הכל.." אני תמיד מספר שיצא לי לעבור פעם שיעור שלם של Dile que no וצעדי בסיס… שעה שלמה (!)  ואני מסכים שאולי זה היה קצת יותר מידיי אבל בסופו של דבר גם אני הופתעתי שאחרי שנה שלמה בסלסה עדיין הצליחו לשפר לי את צעדי הבסיס (עד היום אני רואה פה ושם תלמידים ברמות גבוהות שאפילו Guapea עושים לא נכון.. וזה לא משנה כמה אומרים להם שהם טועים )

ולכן הטענה היא שכל אחד (כולל אני ושאר מדריכי המאסטר) יכול להגיע לשיעור בשלישי או מוצ"ש בקומפלקס וללמוד לא מעט על סגנון, אלמנטים או תרגילים חדשים שניתן לבצע וכמו שתמיד אומרים : השמיים הם הגבול!

מאסטר קובני - לא רק קשירות.

מאסטר קובני – לא רק קשירות.

אז איך אני בונה שיעור אתם שואלים ?

שיעור מאסטר שאני בונה בנוי (בד"כ) מ 3 עד 4 תרגילים ברמה עולה ,כאשר התרגיל הראשון יהיה כתרגיל חימום אשר נראה קליל אך מכיל לפחות אלמנט אחד חדש ומעניין. התרגיל השני יהיה כבר ברמה גבוה יותר של סיבוכיות וההצלחה שלכם בתרגיל זה כבר מעידה על התאמתכם לרמה.
התרגיל השלישי יהיה ה-תרגיל ה-קשה .. במידה וכולם הצליחו אותו בקלות אני מתחיל לחשוש 🙂  חשוב לי שהתרגיל השלישי יכיל אלמנטים שיהיו מעניינים לעין ונראים בלתי אפשריים מהצד אבל עדין יהיו ברי ביצוע בקצב סביר של המוזיקה (או לפחות זאת שמתנגנת בסוף השיעור) אחרת אין טעם בתרגיל.
לתרגיל הרביעי (אם יהיה) אני אוהב להעביר תרגיל רואדה שלא מלמדים ברמות השונות או עוד תרגיל עם אלמנט נחמד ,קצר ומפתיע..

סטייל ותנועות גוף עם אור פילוס.

סטייל ותנועות גוף עם אור פילוס.

ועכשיו ל"תודות"

בשנותי הרבות בסלסה יצא לי לעבור לא מעט שיעורי מאסטר (גם שכבר הייתי מדריך ) וזה המקום לציין מספר מדריכים מהם קיבלתי המון ממה שאני היום כמדריך:
אם זה ההומור הקורע של יהודה ארי, הדיוק והמצויינות של מוטי , האלמנטים והקשירות של נתי , הדמיון והמרת התרגילים מהסגנון האחר של אוהד וכמובן העומק,ההבנה והגיוון בסגנון הקובני של אור פילוס (הוא לדעתי ה-מדריך מס'1 בארץ בקובני מאסטר)
תודה לכולכם!

ניפגש במאסטר !
אורן.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *